Sposób na nieplanowane przestoje maszyn budowlanych
Wraz z końcem zimy pojawiają się pierwsze oznaki ożywienia w inwestycjach drogowych i budowlanych. Z dnia na dzień obserwujemy, jak coraz więcej projektów przechodzi z etapu „idei” do fazy „realizacji”. Na place budów czy obszary objęte remontami wkraczają pierwsze ekipy fachowców. Wjeżdża także ciężki sprzęt, którego sprawność będzie miała kluczowe znaczenie dla prawidłowego, terminowego i bezpiecznego przebiegu prac. Na jakie kwestie warto zwrócić szczególną uwagę, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia nieplanowanych przestojów maszyn i pojazdów budowlanych?
2020-03-22, 11:48

Awarie sprzętu budowlanego najczęściej wiążą się nieplanowymi przestojami, które generują dodatkowe wydatki na naprawy i części zamienne, opłaty za wynajęcie urządzeń zastępczych, godziny nadliczbowe operatorów, a nawet kary za niedotrzymanie terminów wykonania robót. Mogą także prowadzić do pogorszenia reputacji firmy i utraty potencjalnych klientów. Shell Lubricants przeprowadził badanie, obejmujące 400 wywiadów z przedstawicielami branży budowlanej, w którym m.in. zidentyfikował czynniki mające wpływ na pojawianie się przestojów, a co za tym idzie rentowność prowadzonego biznesu[1]. Zgodnie z zebranymi danymi 34% polskich firm budowlanych często doświadcza awarii spowodowanych nieskutecznym smarowaniem maszyn i pojazdów. Co więcej aż 72% respondentów z Polski jest zdania, że oszczędności może przynieść prowadzenie skutecznej strategii konserwacji sprzętu budowlanego.

„Prowadzenie przemyślanej gospodarki smarnej ma kluczowy wpływ na wydajność i bezawaryjność maszyn budowlanych. Dlatego firmy, którym zależy na obniżeniu całkowitego kosztu utrzymania i zwiększeniu efektywności, powinny nadać jej priorytetowe znaczenie. Ważne, żeby obejmowała nie tylko zakup wysokiej jakości olejów i smarów, ale także ich odpowiednie magazynowanie, użytkowanie i regularne wymienianie, szczegółowe dokumentowanie realizowanych czynności serwisowych i przeglądów czy wykonywanie analiz stanu środków smarnych i maszyn. W przedsiębiorstwach, w których wykorzystuje się wiele różnych maszyn i środków smarnych czy w takich, w których nie ma wykwalifikowanego i doświadczonego zespołu ds. utrzymania ruchu, najlepszym rozwiązaniem jest oddanie tego obszaru w ręce specjalistów zewnętrznych. Eksperci Shell oferują swoim klientom ogromne wsparcie w kwestii utrzymania ruchu. Nie tylko znają specyfikę branży budowlanej i potrafią zdefiniować wymagania maszyn w kwestii smarowania, ale także mają dostęp do najbardziej zaawansowanych usług i środków smarnych. Co więcej, są w stanie ocenić funkcjonowanie firm obiektywnie, a więc mogą dostrzec więcej szans na rozwój czy problemów” – powiedział Robert Gałkowski, ekspert techniczny Shell Polska.

Przewidywanie i zapobieganie awariom  

Wymiana uszkodzonego podzespołu w maszynie czy pojeździe nie powinna następować dopiero w momencie wystąpienia poważnej awarii prowadzącej do przestoju. Wadliwa część powinna być zidentyfikowana wcześniej, a jej naprawa czy wymiana powinny być zaplanowane tak, aby nie przerywać ciągłości prowadzonych robót. Dzięki proaktywnemu podejściu do konserwacji maszyn budowlanych można zmaksymalizować efektywność, zwiększyć poziom bezpieczeństwa pracy i zmniejszyć ryzyko wystąpienia nieplanowanych przestojów. Kluczem do sukcesu jest zdolność do przewidywania potrzeb serwisowych urządzeń i pojazdów. Jest to możliwe dzięki wykonywaniu analiz laboratoryjnych stanu środków smarnych i maszyn budowlanych, które są oferowane np. w ramach usługi Shell LubeAnalyst. Analizy pozwalają zrozumieć sposób działania olejów i smarów w różnych urządzeniach i warunkach pracy, kontrolować wszelkie zmiany w działaniu maszyn i produktów smarnych, właściwie je interpretować na podstawie założonych wskaźników czy efektywnie zarządzać harmonogramem działań serwisowych. Istotną korzyścią płynącą z wykorzystania usługi Shell LubeAnalyst jest możliwość wcześniejszego wykrycia potencjalnych problemów związanych z olejami, smarami i maszynami. Dzięki wiedzy na temat występujących anomalii można odpowiednio wcześnie podjąć skuteczne działania zapobiegające awariom i nieplanowanym przestojom, a co za tym idzie zoptymalizować działania operacyjne w przedsiębiorstwie i zmniejszyć całkowity koszt użytkowania (TCO, z ang. Total Cost of Ownership).

Redukcja ryzyka występowania nieplanowanych przestojów to ciągły i złożony proces. Istotne jest posiadanie odpowiedniego doświadczenia oraz prowadzenie przemyślanej gospodarki smarnej, a więc także wybór wysokiej jakości olejów i smarów. Dział olejowy Shell, odpowiadając na potrzeby rynku, normy środowiskowe i wymagania coraz bardziej zaawansowanych maszyn i pojazdów, stale rozwija ofertę usług oraz środków smarnych dla branży budowlanej. Obejmuje ona m.in. smary Shell Gadus, oleje hydrauliczne Shell Tellus, oleje silnikowe Shell Rimula czy oleje do przekładni i skrzyń biegów Shell Spirax.

Więcej informacji znajduje się na stronie: www.shell.pl/budownictwo

[1] Badanie „Powering Peak Performance” zostało przeprowadzone w 2018 roku na zlecenie Shell Lubricants przez firmę badawczą Edelman Intelligence na podstawie 400 wywiadów z pracownikami z sektora budowlanego, którzy kupili, mieli wpływ na zakup lub używali środków smarnych / smarów w ramach wykonywanej pracy na terenie 8 europejskich krajów (Francji, Włoch, Polski, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Turcji, Holandii, Hiszpanii)). Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.edelmanintelligence.com

 

KONTAKT / AUTOR
Rafał Piętka
PR Kwadrat
606 254 954
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.