Shell Helix – transfer technologii z toru na drogę
Obecnie niemal 70% nowych samochodów w EU jest fabrycznie napełnionych olejami silnikowymi 0W-X . Produkty niskiej lepkości można znaleźć w autach takich producentów, jak BMW, Honda, Ford, Jaguar, Land Rover, Mercedes, Toyota, VW, Fiat, Volvo, PSA czy Opel. Olejami silnikowymi wybieranymi przez wielu wiodących producentów samochodów w całej Europie są produkty Shell Helix Ultra 0W-X. To efekt zaufania producentów aut do zaawansowanej technologii produkcji olejów Shell na bazie gazu ziemnego, a także wiedzy i doświadczeń zdobytych podczas współpracy z zespołami Scuderia Ferrari, BMW Motorsport i Hyundai Motorsport.
2019-08-12, 22:32

Ponad 15 milionów aut w Unii Europejskiej jest fabrycznie zalanych oraz serwisowanych z wykorzystaniem olejów silnikowych Shell Helix Ultra 0W-X[1]. Samochody, które na co dzień poruszają się po drogach mogą korzystać z tak zaawansowanych technologicznie olejów silnikowych dzięki zaangażowaniu Shell w sporty motorowe oraz szerokiemu partnerstwu z teamami F1 i rajdowymi.

Oleje testowane w skrajnych warunkach

Shell współpracuje z najlepszymi zespołami, które rywalizują na torach i w rajdach – Scuderia Ferrari, BMW Motorsport i Hyundai Motorsport. Partnerstwo to przynosi konkretne efekty. Na przykład decydujące znaczenie dla osiągów Scuderia Ferrari w sezonie 2018 miały ciągłe prace nad ulepszeniem formuły Shell V-Power i Shell Helix Ultra, które w sezonie 2018 przyczyniły się do zapewnienia teamowi sześciu zwycięstw i 24 miejsca na podium. Shell inwestuje 21 000 roboczogodzin rocznie w partnerstwo ze Scuderia Ferrari, a tylko w zeszłym roku przeprowadzono ponad 200 000 symulacji potencjalnych paliw w celu opracowania formulacji, która najlepiej sprawdzi się na torze wyścigowym.

Wyścigi F1 i rajdy samochodowe stanowią doskonałe pole do doświadczeń, badań i analiz, by opracować olej silnikowy o najwyższych parametrach, który z jednej strony należycie chroni silnik, z drugiej zapewnia jego maksymalną wydajność. Podczas sportowych zmagań olej musi sprostać ogromnym wyzwaniom – zarówno pod kątem ciśnienia, temperatury przekraczającej nawet 1000 °C czy obrotów turbosprężarki sięgających 2000 na sekundę. Możliwość opracowywania oraz testowania formulacji olejowych w ekstremalnych warunkach sprawia, że do seryjnej produkcji trafiają najwyższej jakości środki smarne, dostosowane w pełni do wymagań nowoczesnych silników.

„Shell Helix Ultra 0W-X to efekt kilkudziesięciu lat badań setek ekspertów i specjalistów ds. olejów silnikowych Shell zaangażowanych w rozwój oraz doskonalenie produktu. Dzięki doświadczeniom zdobytym we współpracy ze Scuderia Ferrari, BMW Motorsport i Hyundai Motorsport możemy wykorzystać technologię i rozwiązania stosowane w bolidach F1 czy samochodach rajdowych do aut osobowych. Ponadto zaufanie jakim obdarzają nasze oleje producenci silników pokazuje jak ważna we współpracy jest zaawansowana technologia i zrozumienie wymagań współczesnej motoryzacji – podkreśla Robert Gałkowski, ekspert techniczny Shell Polska.


Rewolucyjna technologia produkcji

Najsilniejszą przewagą Shell Helix jest rewolucyjna technologia produkcji. Oleje są produkowane z gazu ziemnego przy wykorzystaniu opatentowanej Technologii Shell PurePlus, która gwarantuje uzyskanie czystej i klarownej bazy olejowej, praktycznie pozbawionej wszelkich zanieczyszczeń znajdujących się w ropie naftowej[2]. Dlatego Shell Helix Ultra 0W-X pomaga zachować optymalną czystość silnika, zbliżoną do fabrycznej[3]
a także ograniczyć emisję dwutlenku węgla i tym samym ograniczyć ślad węglowy. Przy średnim rocznym dystansie 14 500 km Shell Helix Ultra 0W-X może zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 3%, co odpowiada około 70 kg CO2[4].

Obecność Shell na najważniejszych imprezach w świecie wyścigów samochodowych sięga lat 30. dwudziestego wieku. Przez cały ten czas cel firmy pozostawał niezmienny – opracowywanie coraz lepszych paliw i olejów silnikowych dla klientów oraz przenoszenie innowacji wypracowanych na torach wyścigowych i w rajdach do produktów stosowanych w samochodach poruszających się po drogach całego świata.

[1] Źródło: na podstawie wewnętrznych danych Shell

[2] W oparciu o wyniki testu Sequence VG pod kątem szlamu z wykorzystaniem 0W-40  

[3] Na podstawie testu tworzenia się szlamu Sequence VG przeprowadzonego na oleju SAE 0W-40.  

[4] Na podstawie ekwiwalentu CO2 na 1 litr zaoszczędzonego paliwa, niespalonego w silniku

KONTAKT / AUTOR
Rafał Piętka
PR Kwadrat
606 254 954
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.